Home

PROJEKTE & INFOS

YouTube Live Stream des Bonner Polit-Duells am 16. August 2020: Am 13. September finden die Kommunalwahlen statt. Gerade für viele Erstwähler – mit 16 dürfen wir auf Kommunalebene schon wählen (!) – ist die Orientierung bei so einer wichtigen Wahl oft schwer. FutureLab bietet Euch deshalb ein Forum, in dem Ihr Einsichten in die politischen Positionen der OB-Kandidaten Bonns und ihrer Parteien erhaltet! Hier geht’s zum Link!

Die Corona-Krise hat dazu geführt, dass alle großen Events, Konzerte, Theateraufführungen und Lesungen für die nächsten Monate abgesagt wurden. Zum Glück muss man aber nicht komplett auf Live-Events verzichten, weil überall auf der Welt Musiker und Künstler Wege finden, um der Krise zu trotzen. Der Kreativität sind keine Grenzen gesetzt und es zeigt sich gerade in dieser schwierigen Zeit, wie ungemein ideenreich, flexibel weiter…

agon – Gesellschaft zur Förderung von Theater und Musik  e.V. ist für den Deutschen Engagementpreis 2019 nominiert. Zuvor sind wir bereits mit dem Hidden Movers Award ausgezeichnet worden und gehen nun ins Rennen um den Preis der Preise für freiwilliges Engagement. Ausgezeichnet wurden wir für “das herausragende Engagement im Bereich kulturelle Bildung”. Weiter…

Was vermag Sprache zu bewirken, welche Geheimnisse wohnen ihr inne, wie lernt man, sie geschickt einzusetzen – kurz: Was ist die Kraft der Sprache? Diesen Fragen sind Schülerinnen und Schüler in unserem Schreibwerkstatt-Projekt nachgegangen. Über Monate hinweg haben sie sich außerhalb der Schule in ihrer Freizeit zusammengefunden und über Literatur und ihre Stilmittel diskutiert und selbst Kurzgeschichten, Gedichte und Satiren entworfen. Weiter…

In dem Song “Libero” einer freien Kölner Rap-Gruppe werden die widrigen Lebensumstände und persönlichen Gedanken eines Flüchtlings thematisiert. Zu den Lyrics wurde  ein Video im Kunsthaus Troisdorf hochprofessionell gedreht. agon e.V. hat die Produktion finanziell unterstützt und den großartigen Drehort vermittelt. Es wird ein tolles Musikvideo werden und an dieser Stelle bald gezeigt! Weiter…

Nicht jeder junge Mensch hat die finanziellen Mittel oder den Zugang zu (hochkarätigen) Konzerten in Bonn. Deshalb freuen wir uns sehr, dass wir gemeinsam mit dem Beethovenhaus Bonn durch die Verlosung von Ehrenkarten jungen Menschen den Besuch großartiger Konzerte und Musikabende ermöglichen können. Die zahlreichen Teilnehmer sind begeistert und die glücklichen Gewinner freuen sich sehr über jeweils beeindruckenden Musikveranstaltungen. Weiter …

Sprachförderung ist wichtiger denn je – die agon-Gesellschaft e.V. gewinnt den Hidden Movers Award 2018! Von den 118 eingegangenen Bewerbungen hat uns die hochkarätig besetzte Jury  für den Sonderpreis „Sprachförderung“ ausgewählt. Der Preis ist für uns zum einen eine Bestätigung, dass wir auf dem richtigen Weg sind und zum anderen ein Ansporn, diesen Weg mit großem Engagement weiterzuverfolgen. Wir freuen uns sehr!  Weiter…

“So authentisch habe ich noch nie das Thema Körper, Schönheit und Jugend gesehen. Ein wirklich vielseitiger Blick auf das, was uns alle doch immer wieder beschäftigt”. Am Freitag, 16. November war es soweit! Zusammen mit dem Ensample haben wir den großen Ausstellungsraum des Bonner Kunstverein verzaubert: In einer besonderen Atmosphäre faszinierten Dance, Theater und urbane Sounds die zahlreichen Gäste: Das Publikum war begeistert! Weiter…

Das ENSAMPLE ist eine freie Tanzcompagnie, die seit 2015 professionelle Jugendtanztheaterstücke entwickelt und in der “Aula – urbane Jugendkulturbühne” probt und spielt. Mit dem aktuellen Projekt „Körper_Bilder“ setzt sich nun erstmals ein neues künstlerisches Leitungsteam zusammen und wird außerhalb der Reihe vom ENSAMPLE produziert. Wir unterstützen das Projekt und holen es nach Bonn! Weiter …

In einem mehrmonatigen Improvisationsworkshop zum Thema “Zeit” haben zwölf Jugendliche unter professioneller Anleitung ein performativ-musikalisches Projekt mit dem Titel ZEITRAUM. SPIELRAUM. FREIRAUM.
 entwickelt, das während der Podiumsdiskussion im Kunstmuseum Bonn am 7. Februar 2018 aufgeführt wurde. Wir haben das Projekt intiiert, finanziell gefördert und die Aufführung im Kunstmuseum Bonn organisiert. Weiter …

„Jugend und Kultur. Potenziale erkennen. Chancen nutzen!” Wie kann man das kulturelle Potenzial junger Menschen besser zur Entfaltung bringen? Wie können Jugendliche aller sozialer Schichten und Herkunft an Kultur und Gesellschaft partizipieren und diese aktiv mitgestalten? Mit unserem Kooperationspartner Kunstmuseum Bonn haben wir diese Fragen in einer gemeinsamen Podiumsdiskussion erörtert. Weiter …

Juliane Reil führte im Corsogespräch des Deutschlandfunks am 7. Februar 2018 ein Interview mit Arthur Abs, dem 1. Vorsitzenden der agon-Gesellschaft. Wer mehr über die Arbeit der agon-Gesellschaft erfahren möchte, kann gerne in die Audiodatei des Deutschlandfunks reinhören oder das Interview hier nachlesen. Weiter …

Der Kölner Stadtanzeiger berichtet am 21. Februar 2018: “Den Kunsttempeln fehlen Jugendliche. Der junge Verein “agon” setzt sich für die Kulturförderung junger Menschen ein”. In diesem Artikel hält Caroline Krohn die spannende Podiumsdiskussion fest und resümiert die wichtigsten Aussagen.
 Hier könnt Ihr den ganzen Artikel nachlesen. Weiter …

Unsere Podiumsdiskussion wurde auch im Blog der Montag Stiftung besprochen, da die Podiusmteilnehmerin Ruth Gilberger als Vorständin der Montag Stiftung Kunst und Gesellschaft und mit ihren früheren Tätigkeiten im Bereich der Kunstvermittlung alle Altersgruppen der Gesellschaft einbezogen und folglich einen entsprechenden Blick auf das Thema hatte. Berichterstattung und Kommentar von Fiona Kubat. Weiter …

Wir freuen uns sehr, von der STIFTUNG FILIPPAS ENGEL ausgezeichnet worden zu sein! Am 1. Oktober 2017 haben wir im Rahmen der feierlichen Preisverleihung einen Ehren- und Förderpreis erhalten. Seit 2004 hat die Stiftung schon viele junge Menschen aus ganz Europa für ihr soziales und kulturelles Engagement ausgezeichnet. Wir sind stolz, dass die agon – Gesellschaft zur Förderung von Theater und Musik e.V. nun auch einer dieser Preisträger ist!
 Weiter …

Haltung – Wirkung – Körper – Stimme – Dialog; so könnte man knapp umschreiben, was 23 Jugendliche in zwei eintägigen Workshops unter professioneller Anleitung erlernt haben. Die in diesem Workshop erarbeiteten Techniken sind im Hinblick auf Vorträge, Referate, Präsentationen und mündliche (Abi-)Prüfungen eine wichtige und gute Vorbereitung. Selbstsicheres Auftreten und die persönliche Ausdruckskraft wurden trainiert und gestärkt. Wir haben den Workshop intiiert und finanziert.  Weiter …

Eine Gruppe von 12 Bonner theaterbegeisterten Schülern hatte sich im November 2016 zusammengeschlossen; eigentlich, um ihre schauspielerischen Fähigkeiten durch einen Workshop zu verbessern. Schnell entstand dabei die Idee, Molières Tartuffe mit musikalischer Begleitung im April 2017 auf eine Bühne zu bringen. Durch die Vermittlung der noch in Gründung befindlichen agon-Gesellschaft konnte die Miete für den Kammermusiksaal Hermann J. Abs vorfinanziert werden und zwei fulminante Aufführungsabende stattfinden.  Weiter …

“Nonprofit Start Up im Kulturbereich – die Vereinsgründung” – so hieß unser Social Entrepreneur-Workshop, den wir anlässlich des 10. Forums der Claussen-Simon-Stiftung am 15. Juni 2017 mit Schülern, Studenten und Stipendiaten der Stiftung durchgeführt haben. Wir konnten Gleichaltrige dafür begeistern, selbst aktiv zu werden!
 Weiter …

NEWSLETTER

  • Dieses Feld dient zur Validierung und sollte nicht verändert werden.

Bestellen Sie unverbindlich unseren Newsletter, und bleiben Sie über unsere Förderaktivitäten informiert. Uns ist der sichere Umgang mit Ihren Daten wichtig; hier können Sie unsere Datenschutzerklärung lesen. Selbstverständlich können Sie den Newsletter jederzeit wieder abbestellen. Senden Sie uns hierfür einfach kurz eine Nachricht.


Creative Director

About me

Experience and beautiful aesthetics.

I have worked with a number of clients, both through agencies and independently. I have worked with a number of clients, both through agencies and independently.
Sometimes, I am fortunate enough to win some awards & recognition.


18

Awards

22

Speeches

64

Articles

125

Projects

From the blog

Articles & News


My publications and articles about UI/UX Design. A digression in my design workflow & methodologies.

ENSEMPLE

Many years ago, I worked for my parents who own a video production company.…

Inspired by clouds

Last year I wrote about why booking too far in advance can be dangerous for…

Make it clean and simple

Just the other day I happened to wake up early. That is unusual for an…

When you are alone

When you are alone for days or weeks at a time, you eventually become drawn…

Let's create!

For any work proposal send an email:

My passion is working closely with interesting companies to visually elevate their brand. Sometimes I am available to develop new freelance projects. Let's talk & find a fit.


Creative Digital Agency

About

We develop digital strategies, products and services.

Uncode is a creative marketing agency that specializes in strategy, creativity, design and innovative technology.


Journal
Contact

Talk to us about new work

Our core clients are from the Europe countries, but we are happy to work with clients from all over the globe.


    Creative Corporation


    The Uncode Corporation showcases 100 of the most innovative solutions from every corner of the globe that are working to create a cleaner future and deliver on the Sustainable Development Goals.

    By systematically working with the global sustainability community to uncover and assess innovative projects, Sustainia has, over the last ve years, built a comprehensive database of more than 4,500 sustainable solutions from all over the world. Our external advisory board, this year consisting of 24 experts from 20 leading global research organiza- tions, plays a crucial role in assisting us in vetting solutions to ensure that our ve evaluation criteria are upheld.

    " About 2.6 billion people in developing countries face di culties accessing electricity, while about 800 million lack access to water. In many African countries, these infrastructure constraints reduce productivity by 40%. "

    — Carlton Sparks, Executive Officer

    Swedish property company Vasakronan issued the world’s rst corporate green bond, and is nancing investments to develop low-impact, climate-friendly building projects, issued the world’s first corporate green bond, raising $160 million.

    Hot water in many commercial facilities is normally supplied via central boilers powered by fossil fuels, while air cooling is supplied by electric chillers. By us- ing a self-contained water heat pump, Energy takes unused thermal energy from existing air-conditioning systems and transfers it to the boilers’ circuit. This new and efficient thermal energy can then be used in showers, pools, and kitchens.


    With an adaptive green approach, Uncode Corporation transformed one of America’s oldest market into energy. We are a production company with love for sustainability and save energeticas.


    Uncode Corporation partners with vendors all around the world and cities to build and operate local greenhouses that cut time, distance, and costs in the market supply chain. Today, the global economy generates 85% more economic value.

    Our external advisory board, this year consisting of 24 experts from 20 leading global research organiza- tions, plays a crucial role in assisting us in vetting solutions to ensure that our ve evaluation criteria are upheld. By us- ing a self-contained water heat pump, Energy takes unused thermal energy from existing air-conditioning systems and transfers it to the boilers’ circuit. This new and efficient thermal energy can then be used in showers, pools, and kitchens.

    " Man has gone out to explore other worlds and other civilizations without having explored his own labyrinth of dark passages and secret chambers, and without finding what lies behind doorways that he himself has sealed. "

    — Carlton Sparks, Executive Officer

    The annual Uncode publication showcases 100 of the most innovative solutions from every corner of the globe that are working to create a cleaner, greener future and deliver on the Sustainable Development Goals.

    Intelligent Energy Management
    Green Bonds for Low-Impact Building
    Incentivizing Green Commutes for Employees

    ENSEMPLE

    Many years ago, I worked for my parents who own a video production company. Because it is a family business, you inevitably end up wearing many hats and being the czar of many different jobs. I mainly managed projects and worked as a video editor. On…

    Inspired by clouds

    Last year I wrote about why booking too far in advance can be dangerous for your business, and this concept of margin so eloquently captures what I had recognized had been my problem: I was so booked up with clients that I wasn’t leaving any margin for error,…

    Make it clean and simple

    Just the other day I happened to wake up early. That is unusual for an engineering student. After a long time I could witness the sunrise. I could feel the sun rays falling on my body. Usual morning is followed by hustle to make it to college on time. This…

    Contact us for support, media, or general inquiries.

    Our administration office will be happy to contact you about advanced inquiries and to address you to our expert office:



      Creative Department

      Our team


      64+

      Projects

      22

      Members

      125+

      Posts

      18

      Awards

      We are an agency that focuses on digital design solutions. We outline, design and develop online media and applications for brands and companies.

      Our works


      Corporate websites, online shops, campaigns or apps. We have all the expertise required to make a digital product a successful product.

      See more projects

      Ready to get started? Get your copy of Uncode.


      Creative Designers

      Awesome & skilled
      Designers.

      Some
      News.

      Inspired by clouds

      Last year I wrote about why booking too far in advance can be dangerous for your business, and this concept of margin so eloquently captures what I had…

      When you are alone

      When you are alone for days or weeks at a time, you eventually become drawn to people. Talking to randos is the norm. I’ll never forget the conversation with…

      ENSEMPLE

      Many years ago, I worked for my parents who own a video production company. Because it is a family business, you inevitably end up wearing many hats and being…

      Make it clean and simple

      Just the other day I happened to wake up early. That is unusual for an engineering student. After a long time I could witness the sunrise. I could feel the sun…

      12

      Awards

      78

      Portfolio Projects

      22

      Happy Clients


      Creative Studio

      We love what we do.

      Digital agency.


      We design products, packaging and user experiences with a unique research-based process i call Informed Creativity. Our work has been recognised with multiple international awards and widely covered in the press.

      About Us

      Let's Talk.


      We work for the most innovative and best-loved companies in the world.

      Contact

      Awesome stuff.

      Advanced Grid

      Truly one of the most powerful and advanced grid system with equal-height columns.

      Digital Branding

      Uncode comes with pixel perfect & clean design to satisfy any possible an impossible needs.

      Top Performance

      Automatically adapt and set your images for best quality on all devices and resolutions.

      Responsive Design

      A perfect responsive theme powered with selective options for different screen resolutions.

      525

      Layouts

      23

      Awards

      745

      Cups of Coffee

      78

      Projects

      “Dream big, work hard and surround yourself with love.”

      Fresh news.


      Creative Artist

      New Album


      Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley.

      Latest Video


      'Changes' Videoclip 2017

      Soundcloud Mixes


      Photo Gallery


      Latest News


      Make it clean and simple

      ENSEMPLE

      Inspired by clouds


      Creative Event

      Two days in London


      Each year digital architects, pixel visionaries and curators of dreams alike, come together in iconic cities all over the world to share with us their best-kept secrets. Obsessive, passionate, scrupulous and meticulous; always creative; always brave.

      Web Design

      It's an uncommon gathering for those who understand and want to learn more about.

      Event Schedule

      If have enough people wanting to attend the same course then we can run one just for you. If you prefer to study in your own time and learning packages.

      Thursday, 04


      10:00am
      PRACTICAL UX METHODS
      Patrick McNeil

      14:30am
      SIMPLIFY YOUR SITE
      Barry Clark

      Friday, 05


      10:00am
      CSS OVERLOAD
      Patrick McNeil

      14:40am
      RESPONSIVE TRICKS
      Stephan Wink

      The speakers


      Tobias van Schneider
      Independent Designer
      USA

      Mathias Høst Normark
      Art Director & Designer
      DENMARK

      32

      Workshops

      Register yourself

        City Hotel


        If you chose to stay with us you will enjoy modern home comforts in a traditional setting. Whether you are looking for a short weekend break for you.

        Book reservation

        Thanks our Sponsors

        An effective sponsor thank you letter is vital to build for the future.